Výstava vznikla spojením děl rakouské sochařky Bibiany Weber a českého intermediálního umělce Petra Brožky. Expozice vsadila na dojem, který v nás vyvolává nalezení neznámého předmětu na půdě po prarodičích. Moment překvapení a otazníků po původu a důvodu různých předmětu si jistě mnozí z diváků snadno vybaví. Práce obou autorů byly vybrány tak, aby svou formou rezonovaly s atmosférou Památníku Vojna a zároveň v kontextu s prostorem bývalého pracovního tábora nechaly diváka hledat, přemýšlet a klást si otázky.
Bibiana Weber je absolventkou ateliéru Sochařství kovu na Kunstuniversität Linz u jednoho z nejvýznamnějších rakouských sochařů Prof. Helmutha Gsöllpointera. Jakkoli Weber patří k sochařkám směřující k monumentálnímu projevu, na výstavě je zastoupena drobnějšími díly z rezavých železných plátů, která nám mohou asociovat důvěrně známé artefakty, domy či jednoduché stroje.
Petr Brožka je absolventem ateliéru prof. Pera Kvíčaly Fakulty výtvarných umění VUT v Brně, který dnes nese název Malba 3. Brožka se ve své umělecké činnosti věnuje zejména sémantické podobě obrazu. Paleta jeho přístupů čítá od kresby či akvarelové malby po video-art, fotografii a konceptuální instalace. Na výstavě je zastoupen strukturálními akvarely inspirovanými korozivními procesy.
Nahlédněte do expozice a poslechněte si, o co o ní říkají její autoři: